جلوگیری از به هم ریختگی فونت‌ها در آفیس
تاریخ : یک شنبه 6 مرداد 1392
نویسنده : سیده زهرا جعفرپور

شاید تا به حال برای شما نیز پیش آمده باشد که در نرم افزارهای آفیس مثل MS Word و MS PowerPoint فایلی را ایجاد کرده اید و سپس با فونت های مختلف متن خود را تایپ نموده اید، اما وقتی آن را برای پرینت و یا نمایش ، به کامپیوتر دیگری منتقل می کنید ، شاهد بهم ریختن فونت ها هستید .

حتما میدانید که این موضوع به خاطر آن است که شما بر روی کامپیوترتان از فونتی استفاده کرده اید که بر روی سیستم دوم وجود ندارد و همین مساله باعث بهم ریختن فونت می شود! اما راه حل های مختلفی برای این کار وجود دارد. یکی از آنها این است که از فایل خود خروجی PDF بگیریم یا از صفحه متن عکس بگیریم. اما مشکل اینجاست که اگر بخواهیم بر روی کامپیوتر دوم این فایل را ویرایش کنیم چه؟ فونت ها را با خود حمل کنیم و روی کامپیوتر دوم نصب کنیم؟
راه حل درستی است اما این کار کمی وقتگیر است!

برای جلوگیری از به هم ریختگی فونت، ما خود فونت رو در سند جاسازی می‌کنیم که به این کار embed کردن فونت می‌گویند. البته با این کار حجم سند اضافه می شود و هر چقدر تعداد قلم‌های (Font) بیشتر باشد، تعداد فونت‌های جاسازی شده هم افزایش پیدا می‌کند و حجم سند هم بالاتر می رود.
اما برای جاسازی کردن فونت در هر برنامه‌ای از آفیس که هستید (مثلا ورد یا پاور پویینت) ابتدا به قسمت Options برید و بعد به قسمت Save .

گزینه‌ی 1 : باعث جاسازی شدن فونت یا قلم در سند میشه، که با این کار به اندازه‌ی حجم قلم بر حجم سند اضافه میشه، که به جز موارد اینترنتی هیچ مشکلی افزایش حجم برای شما نخواهد داشت.
گزینه‌ی 2: باعث میشه فقط کاراکترهایی از قلم در سند جاسازی بشه که در سند استفاده شده، اگه می‌خواید حجم سند رو کاهش بدید، تیک این گزینه رو بزنید.
گزینه‌ی 3: اگه تیک داشته باشه، قلم‌هایی که در همه‌ی سیستم‌ها مشترک هستند در سند جاسازی نمی‌شوند، مثل Tahoma و Times new roman .

ما چه موقع از این قابلیت استفاده کنیم؟
1- موقعی که باید اصل سند رو به همایش یا سمینار بفرستید .
2- موقعی که حدس می‌زنید فونت‌های شما در کامپوتر مقصد وجود نداره.
3- موقعی که در سند از بعضی از سیمبل‌ها استفاده می‌کنید، مثل: بسم ا...، علیه السلام و ... که یقین دارید این فونت در کامپیوتر مقصد نصب نیست.
4- موقعی که قصد دارید موضوعی رو با پاور پویینت در کلاس یا سمینار یا برای جمعیتی ارائه کنید، که بهم ریختگی فونت‌ها با آبروی شما بازی خواهد کرد.
5- در یک قاعده‌ی کلی: اگر سند قراره به جایی جز اینترنت بره حتما از این قابلیت استفاده کنید، در مورد اینترنت هم اگر مشکلی با افزایش حجم ندارید از این قابلیت استفاده کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






آخرین مطالب