مشکل فونت ها را فراموش کن!
تاریخ : پنج شنبه 18 دی 1393
نویسنده : سیده زهرا جعفرپور

برای این کار راه های مختلفی وجود دارد:

 

۱. تبدیل فایل به PDF : در این حالت به هیچ عنوان متن شما دستخوش تغییر نمی شود. از میان نرم افزارهای تبدیل word به PDF، من نرم افزار Dopdf6 را به شما توصیه می کنم که از زبان فارسی پشتیبانی می کند. این نرم افزار کوچک فایل های Word، Excel ،PowerPoint را به سرعت و به سهولت به PDF تبدیل می کند. این نرم افزار رایگان یک گزینه Embed Font هم دارد تا فونت های بکار رفته در اسناد را به ساختار فایل اضافه کند تا بر روی هر سیستمی، فایل تبدیل شده، به درستی و بدون کوچکترین تغییر قابل مشاهده باشد. 

نکته۱بعد از نصب Dopdf یک چاپگر مجازی به چاپگرها اضافه می شود و برای تبدیل فایل، باید به بخش Print رفته و چاپگر مربوط به Dopdf را انتخاب کنید.

۲. راه بهتری که به وسیله Office 2007 امکان‌پذیر شده‌ است، قرار دادن فایل فونت به همراه فایل word در یک فایل word است. در این حالت فونت با متن کاملاً آمیخته شده و به هیچ عنوان تغییری نمی کند. برای این کار در محیط word به word option مراجعه کنید. اکنون به بخش save مراجعه و در آن تیک را روبروی embed fonts in the file قرار دهید. این تغییرات را ذخیره کرده تا  تغییرات را مشاهده کنید.

نکته۲: در این بخش گزینه ای با عنوان Do not document system fonts وجود دارد که بهتر است تیک آن را نیز بزنید. در غیر این صورت، تمام قلم های پیش فرض سیستمی نیز به فایل می چسبد و در نتیجه حجم فایل نهایی بسیار زیاد می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ترفندهای کامپیوتر
آخرین مطالب